
Kundeservicemedarbejder søges til Alcon
Alcon, et førende globalt firma inden for øjenplejebranchen, søger en dedikeret kundeservicemedarbejder til en projektstilling fra midt august til 31. oktober 2025. Du bliver en del af det nordiske Customer Operations Team og får en central rolle i at hjælpe kunderne over i et nyt bestillingssystem. Har du flair for kundeservice, teknisk forståelse og trives i en struktureret hverdag – så er dette noget for dig! Ansøg i dag – vi har løbende rekruttering!
ALCON NORDIC A/S
Ørestaden, Copenhagen
ca. 11 august 2025 - 31. oktober 2025
Fuldtid, 37 timer om ugen (08:00-16:00)
Konsulent
Om stillingen
På vegne af Alcon søger Academic Work en kundeservicemedarbejder til en tidsbegrænset projektrolle. I denne rolle bliver du en central del af et vigtigt digitaliseringsprojekt, hvor du skal sikre, at Alcons kunder – optikere og forhandlere – får en tryg og effektiv overgang til et nyt bestillingssystem. Du vil få en nøgleposition i den praktiske udrulning og være i tæt kontakt med både kunder og kolleger i hele Norden. Overflytningen sker i fire faser i løbet af september, med to testforløb i august – derfor er det vigtigt, at du hurtigt kan sætte dig ind i systemet og er klar til at yde kvalificeret support allerede fra opstart.
Hos Alcon bliver du en del af en international virksomhed, hvor faglighed, samarbejde og kvalitet er i højsædet. Kulturen er præget af et højt ambitionsniveau, men også en venlig og hjælpsom stemning, hvor der er fokus på fælles succes. Du vil opleve en arbejdsplads med både tempo og struktur – og hvor det du laver, rent faktisk gør en forskel for både kunder og slutbrugere.
Arbejdsopgaver
- Lære Alcons nye bestillingssystem og blive superbruger hurtigt
- Vejlede optikere og forhandlere i systemets funktioner: oprettelse, ordrer, fakturaer, retur mv.
- Besvare kundernes spørgsmål og yde support via telefon
- Ringe ud til kunder for at sikre overgangen til det nye system og følge op ved behov
- Håndtere kunder med forskellig tilgang og finde fleksible løsninger indenfor kontortid
- Eskalere produktrelaterede spørgsmål til det øvrige kundeserviceteam
- Samarbejde med kolleger og internt opsøge svar, hvis noget er uklart
- Arbejde med Excel-rapporter for at identificere kunder, der mangler at blive overført
Du får en introduktion til Alcons produkter og procedurer, men forventes også at være proaktiv og søge viden internt i organisationen.
Vi søger dig, som
- Har erfaring med kundeservice (1-5 år)
- Har gode IT-kompetencer – og gerne erfaring med Excel
- Taler og skriver flydende engelsk, samt et af de øvrige nordiske sprog (dansk, svensk, norsk eller finsk)
- Kommunikerer ubesværet på engelsk
- Er serviceminded, ansvarsbevidst og trives i en travl hverdag
- Er struktureret, løsningsorienteret og god til at tage kontakt
Vores rekrutteringsproces
Rekrutteringsprocessen varetages af Academic Work, og det er vores kundes ønske, at alle spørgsmål vedrørende stillingen rettes til Academic Work.
Vores udvælgelsesproces er løbende, og annoncen kan blive lukket, inden rekrutteringsprocessen er afsluttet, hvis vi går videre til næste fase. Processen inkluderer to tests: en personlighedstest og en kognitiv test. Testene er værktøjer til at finde det rette talent til den rette stilling og sikre ligestilling, mangfoldighed og en fair proces.
ALCON NORDIC A/S
Alcon is a world leader in eye care and dedicated to helping people see clearly. With more than 70 years of experience, Alcon is the largest eye care equipment company in the world, with complementary businesses in surgery and vision care.
Har du spørgsmål til stillingen?
Sarah De La Porte eller en af medarbejderne i rekrutteringsafdelingen vil glædeligt besvare sarah.porte@academicwork.dk. Angiv venligst opslag-ID i din e-mail: BI8X8E