My profile
My profile
Academyexpand_more
For jobsøgendeexpand_more
For virksomhederexpand_more
Find medarbejdereexpand_more
Kompetenceudviklingexpand_more
Bliv en mere attraktiv arbejdsgiverexpand_more
Hvorfor Academic Work?expand_more
Guidesexpand_more
Om osexpand_more
Om Academic Workexpand_more
Bliv en del af Academic Workexpand_more
CSR og miljøexpand_more
Vilkårexpand_more
Kontaktexpand_more
Hero image

Talent Advisory Showcase

Gennem årene har AW Talent Advisory været involveret i over 500 kundespecifikke sager. Med vores ekspertise inden for både strategi og kampagner har vi hjulpet vores kunder med at blive en mere attraktiv arbejdsgiver. Her finder du et lille udvalg af kundespecifikke sager, vi har stået for.

1. Food truck

Kunde: Aspia

Baggrund: Kunden ønskede at styrke deres position som en attraktiv arbejdsgiver blandt økonomistuderende på udvalgte universiteter.

Løsning: Vi designede og brandede en foodtruck i Aspias farver og tog ud på en rundvisning på udvalgte skoler og universiteter. Ved hvert stop delte medarbejdere på Aspia 300 kebab ud til eleverne, hvilket gjorde det muligt for virksomheden på en nem måde at tage kontakt og have samtaler med studerende om en karriere i Aspia.

2. Techarenan Summit

Kunde Techarenan Summit (en årlig konference med fokus på, hvordan teknologi og iværksætteri kan tackle fremtidens udfordringer)

Baggrund: Academic Work blev inviteret til at give deres perspektiv på markedet og konkrete tips, der kan tilpasses til både scale up-virksomheder og større virksomheder.

Løsning: Vores Head of Talent Advisory, Markus Åberg, lavede et foredrag tilpasset den specifikke målgruppe og kontekst. Resultaterne var et meget besøgt keynote-foredrag om den nyeste indsigt i, hvordan talentmarkedet rent faktisk ser ud, hvilke tendenser vi ser blandt virksomheder, og hvordan de agerer, misforståelser om forandringer i verden og klare anbefalinger til, hvordan du bør tænke og handle for at få succes. løse behovet for kompetence i et vanskeligt marked.

3. Spisa med Aspia

Kunde: Aspia

Baggrund: Kunden ønskede at bygge deres employer brand over for nye medarbejdere på en innovativ måde. Et krav var, at modtageren skulle få et medarbejderperspektiv på, hvordan Aspia faktisk er som arbejdsgiver, og hvordan den fungerer i forskellige roller.

Løsning: Vi lavede et koncept, hvor vi gik væk fra det klassiske interview, og i stedet hyrede vi to kendte madinfluencere (fra podcasten “Recept tack!?”) til at optage en Youtube-serie, som vi kaldte “Spisa med Aspia”. I serien mødte Nichlas og Jerka (fra "Recept tack!?") forskellige medarbejdere fra Aspia, mens de lavede mad og interviewer medarbejderne under mere letbenede omstændigheder.

4. YPAI-præsentation

Kunde Axis Communications

Baggrund: Kunden har et konsekvent behov for at tiltrække uhåndgribelig kompetence og skal sikre sig, at de holder øje med talentmarkedet for at forblive relevant og attraktiv. De bad om, at vi på en tidseffektiv måde ville inspirere, men også udfordre deres ledere til at sikre, at de får et perspektiv på markedet, men også en solid rådgivning at arbejde med.

Løsning: Vi sammensatte en tilpasset version af YPAI-præsentationen med fokus på de områder, der var mest relevante for Axis, og besvarede spontane spørgsmål på en af ​​de store ledermøder, hvor omkring 90 ledere deltog.

Resultatet: De sidste 5 år er Academic Work blevet inviteret tilbage for at blive ved med at give indsigt, inspirere og udfordre Axis ledere med både tilpassede og skræddersyede foredrag.

Dette er et eksempel på et ret almindeligt fænomen, hvor Academic Work deltager i lederkonferencer for at uddanne, inspirere og udfordre ledere til at lykkes bedre med deres ledelse. Vi har udført hundredvis af disse med skræddersyede arrangementer mellem 30 minutter - 3 timer.

5. Powertalks

Kunde: Sweco Sweden

Baggrund: Sweco Sverige ønskede at fremhæve deres sundhedsinitiativ og lade studerende vide, at de er en sund virksomhed, hvor medarbejderens trivsel er i fokus. I forbindelse med det ønskede Sweco Sweden at få deres CEO ud på campus og tale med de studerende om Sweco Sweden generelt, deres sundhedspleje og deres sundhedsinitiativ i særdeleshed.

Løsning: Vi arrangerede en rundvisning med frokostforedrag på forskellige universiteter og skoler, hvor Swecos Sveriges CEO holdt et foredrag om, hvordan et bæredygtigt arbejdsklima udføres. I forbindelse med denne rundvisning annoncerede vi en mulighed for, at 12 studerende om morgenen kunne gå på powerwalk med den administrerende direktør, efterfulgt af en morgenmad og deltagelse i en rundbordssamtale. En utrolig vellykket case, hvor Sweco Sweden praktisk viser, hvordan de ser på dette udfordrende spørgsmål. At den administrerende direktør deltager i disse lejligheder viser, at de tager dette spørgsmål med stor respekt.