Academic Work og Salesforce uddanner fremtidens kompetencer

Salesforce er en af verdens hurtigst voksende platforme for datadrevne kunderelationer, og efterspørgslen efter disse kompetencer i både Norden og Europa er enorm. For at imødekomme behovet for kompetencer samarbejder Academic Work og AW Academy med Salesforce for at rekruttere og uddanne nye konsulenter inden for økosystemet.

Stort behov for Salesforce-kompetencer

Med millioner af brugere verden over er Salesforce vokset hurtigt til den førende CRM-platform, der forbinder virksomheder og deres kunder. Hjemmearbejde, digital kundeengagement og bæredygtighedsindsats bliver mere almindeligt, og cloud-relateret teknologi er et vigtigt tandhjul i den igangværende digitale transformation. Efterspørgslen efter Salesforce-administratorer, udviklere, arkitekter og konsulenter er høj og fortsætter med at stige – men ekspertisen er svær at finde.

– I løbet af de næste fire år er vi hos Salesforce på en vækstrejse, der vil fordoble vores virksomheds størrelse. Samtidig forudser IDC, at vi og Salesforce-økosystemet vil genere 4,2 millioner nye job på verdensplan. Med det sagt, sætter vi pris på samarbejdet med AW Academy og Academic Work. Deres løsning med rekruttering og intensiv uddannelse tilføjer nye medarbejdere til økosystemet og skaber de kompetencer, vores kunder har brug for, for at fortsætte deres digitaliseringsrejse, siger Måns Jonsson, Regional Vice President for Alliance and Channels hos Salesforce i Nordeuropa.

Traditionelle uddannelser er ikke tilstrækkelige

Tempoet i digitaliseringen er stigende og driver behovet for digitale kompetencer. Traditionelle uddannelseser og rekrutteringskanaler er ikke tilstrækkelige til at opfylde behovet for Salesforce-kompetencer i det nødvendige tempo.

– Det er meget spændende at følge udviklingen inden for cloud-tjenester og alle vigtige jobs, som Salesforce skaber. At vi så kan bidrage med en løsning og kan tilbyde motiverede individer en hurtig vej til ny digital kompetence og udfylde kompetencegabet i økosystemet, føles fantastisk, siger Fredrik Bardon, Managing Director hos AW Academy.

Om Salesforce

Salesforce er anerkendt som en af verdens mest innovative virksomheder og er blevet anerkendt over hele verden for sine cloud-baserede CRM-platformløsninger. Salesforce blev grundlagt i 1999 og har hovedkontor i San Francisco, men har i dag kontorer verden over, hvor mere end 150.000 virksomheder bruger deres platform. Ikke alene blev de hyldet som en af verdens mest innovative virksomheder af Forbes, de tog også førstepladsen hjem på Fortunes liste over de 100 bedste virksomheder at arbejde for.

Læs mere

Sådan samarbejder vi med Salesforce for at imødekomme kompetencebehovet

Siden 2017 har AW Academy og Academic Work samarbejdet med Salesforce for at tilbyde motiverede personer med eksisterende IT-kompetencer samt karriereskiftere en hurtig vej ind i økosystemet gennem reskilling-programmer. Over 100 deltagere i 5 lande er blevet rekrutteret og har gennem et 12 ugers program lært platformen, modtaget certificeringer og begyndt at arbejde for både partnervirksomheder og kunder med skarpe projekter.

– AW Groups koncept om en succesfuld hurtig vej til digitale kompetencer er en fantastisk måde at udruste mennesker til fremtidens arbejdsliv og nye karriereveje, siger Måns Jonsson, Regional Vice President for Alliance and Channels hos Salesforce i Nordeuropa.

Via uddannelsesformen Accelerated Learning får deltagerne en stejl udviklingskurve gennem praktiske øvelser, gruppearbejde og løbende feedback. Det seneste program havde deltagere fra 5 lande og forberedte deltagerne til eksamen og til sidst deres opgaver rundt omkring i Norden og Tyskland. Programmet blev gennemført digitalt.

Nogle ord fra tidligere deltagede virksomheder

– Samarbejdet med AW Academy er en god måde at rekruttere kompetente Salesforce-konsulenter, som skaber værdi og bidrager med innovation til vores kunder. Derudover er det positivt at se den store interesse for at skifte karriere og lære digitale kompetencer. Det er vigtigt at kunne imødekomme fremtidens behov, siger Inger Johansen, Salesforce Lead hos Salesforce-partner Accenture Norge.

Konsulenthistorie: En IT-karriere, der blev til virkelighed

Danske Tascha er en af deltagerne i programmet. Hun har tidligere arbejdet i Københavns Lufthavn med passagerservice og længe drømt om et karriereskifte inden for IT, og med Salesforce programmet gik drømmen i opfyldelse.

– Det har været en fantastisk rejse, utrolig lærerig og udfordrende på den bedste måde. Den mest udfordrende del er det mentale aspekt, at gennemføre et så omfattende program på 12 uger. Det er hårdt, intenst og tingene går ikke altid, som man ønsker. Jeg har lært utrolig meget på kort tid, haft det sjovt i timerne, blevet mentalt udfordret og lært at arbejde i et innovativt og fantastisk CRM-system. Når man sætter 20 utroligt motiverede mennesker sammen i et program, sker der magi, miljøet er inspirerende og fænomenalt, siger Tascha.

Læs om Tashas rejse
Del artikel